3 způsoby jak zajistit, že si vás klienti najdou
Podle nákupního chování Čechů a Češek je jasné, že dáváme stále více přednost nákupům online. Za první kvartál roku 2016 vzrostly obraty tuzemských prodejců o 18% a celkově letos očekává český e-commerce obrat 96 miliard Kč. (Údaje z Marketing & Media.)
Stále více lidí vyhledává i služby online, a proto je celkem předvídatelné myslet na to, jak si zajistit, aby si vás klienti našli.
Dali jsme dohromady tři jednoduché kroky, které umožní, aby si vás vaši klienti - ať už stávající, tak noví – snadno vyhledali na webu.
1. ROZHODUJE OBSAH
Není důležité, aby web vypadal jenom krásně, ale také splňoval svoji funkčnost. Mějte na paměti, že je základní vizitkou vašeho podnikání a přehledem o tom, jaké všechny služby můžete klientům nabídnout.
KLIENTI
Při vytváření obsahu je třeba mít na paměti, že web není jenom pro vás, ale že informace na něm publikované jsou určené klientovi. Představte si ideálního potenciálního zákazníka: Proč na vaše stránky přišel? Co potřebuje zjistit? Jsou základní informace snadno dohledatelné? Je to podstatné, co jim chcete sdělit, jasné už z hlavní stránky, ještě než kliknou na další?
CENA
Cena je jedním z hlavních faktorů v rozhodování, zda se k vám klient objedná. Zajistěte, že je ceník srozumitelný, aktuální a na webu viditelný.
PERSONÁL
Doplňujte si pravidelně svůj profil a určitě přidejte i fotky - klient chce vidět dopředu, komu se svěřuje do péče. Profily zaměstnanců jsou u webových stránek obchodních společností ty nejnavštěvovanější, tak jim věnujte patřičnou pozornost.
KONTAKTY
A nakonec, zkontrolujte to základní. Je vaše adresa přesná a telefonní číslo aktuální?
2. JENOM VIZUÁL NESTAČÍ
Je logické, že jedním z hlavních kritérií při zadání požadavku na vývoj webu je jeho vizuální podoba, jsme v oboru krásy :-) Ale je důležité se zamyslet nad rolí webové prezentace z pohledu zákazníka a ptát se, jestli je:
RESPONZIVNÍ
Je vaše webová stránka responzivní? Tím myslíme, jestli je web přizpůsobitelný všem velikostem zařízení, ať už jdete z webového rozhraní (desktopu), tabletu anebo stránku sledujete z mobilu. Dokonce možná zvažte, jestli mobilní responzivní verzi nedáte přednost od samotného počátku vývoje stránek. Přistupovat na internet z mobilu totiž už není výstředností mladé generace. Navíc i Google usnadňuje nalezení webu optimalizovaných pro mobilní zařízení a přiřazuje jim lepší pozice při vyhledávání.
VYHLEDATELNÝ
Kromě vizuálních elementů a designu přichází na řadu text. Ten je ještě důležitější. Kromě toho, že aktualizujete text hlavně pro vaše klienty, myslete také na „pana Googla“. Ten totiž pravidelně navštěvuje vaše stránky za účelem vyhledávání nového a unikátního obsahu a to, že pravidelně aktualizujete obsah je cesta jak se dostat do popředí. Například, zavedli jste novou ošetřovací proceduru nebo používáte novou kosmetickou značku? Dejte o tom vědět.
KLÍČOVÁ SLOVA
A nakonec, zkontrolujte si, jestli je váš text bohatý na klíčová slova. Dostat se na první stránku vyhledávání je váš cíl, klienti se stěží dostanou na druhou vyhledávací stránku (a ve skutečnosti nečtou nic co je v druhé polovině výsledků vyhledávání). Zamyslete se nad tím, co je specifické pro vás a zajistěte, aby se tato slova na webu objevila. Tím, že tato slova zahrnete na web a budete je v textu pravidelně používat, zajistíte si, že si vás Google všimne. Více se tématu budeme věnovat článku.
3. ONLINE REZERVACE
Jakmile si klienti prošli váš web, co udělají dál? Zvednou telefon a objednají se? Přijdou na web jindy? Anebo už na to zapomenou? Usnadněte klientovi to, aby se objednal právě k vám. A právě hned. Internet je o pohodlí a flexibilitě. Nabídněte jim tu možnost, že si službu můžou objednat okamžitě. Pamatujte na to, aby online rezervace byla na vaší stránce a taky na Facebooku. Je třeba si také říct, že ne všechny rezervační systémy jsou stejné:
Mobilní optimalizace
Můžou se vaši klienti objednat i z pohodlí svého smartphonu? Stránka s rezervací by měla být optimalizovaná, ať už klient přichází z webu, tabletu anebo mobilu. Nezapomeňte, že dnes je více než polovina online popoulace je online i na mobilu a jejich počet roste každým dnem.
Můžou si vaši klienti rezervaci sami i zrušit anebo se přeobjednat?
Pro uchování loajality klientů je dobré jim nabídnout flexibilitu, aby si své rezervace mohli měnit kdykoliv zjistí, že se jim změnil plán. Ušetří to čas i vám samotným.
Je váš rezervační systém jednoduchý pro klienty?
„OBJEDNEJ“ tlačítko se určitě bude líbit i čím dál větší skupině lidí, kteří brouzdají webem ve večerních hodinách. Pokud ho tam nenajdou, je možné, že už se také na webu nikdy neukážou.
Vaše webová stránka nemusí být jako ze žurnálu, aby vám zajistila stálé klienty, ale měla by rozhodně oslovit to správné publikum.