Jak zvýšit příjmy salonu – díl I.

01.06.2016 - Profi
jak_uspesne_podnikat

Zatímco se provozovatelům salonů může dařit celkem dobře, jejich podnikání by mohlo růst mnohem rychleji, kdyby jen si dali tu práci a investovali do podpůrných aktivit, které byznys rozjedou.

Naše rada je: Rozšiřte si klientskou bázi. To je naprosto jasná věc, že? Ale jak se k tomu dopracovat?

ZAVEĎTE DOPORUČOVACÍ PROGRAM

Zaveďte “doporučovací systém” (referral program). Dělají to tak zaměstnavatelé, aby získali vhodné zaměstnance doporučené stávajícími, tak proč byste i vy nedali vašim stávajícím klientům možnost získat nějakou výhodu, pokud vám doporučí někoho z rodiny, známých anebo i neznámých lidí? Za odměnu jim můžete dát slevu na služby, produkty anebo konzultace zdarma. Stejně tak i novým klientům můžete nabídnout slevu na první návštěvu a odstranit tak obavy z neznáma, které tu vždy jsou, když jdeme k někomu úplně poprvé .

Salon24. Tip: Pokud používáte online rezervační systém Salon24., můžete např. svým klientům nabídnout možnost, že pokud Váš profil budou sdílet na sociálních sítích se svými přáteli a někdo od nich se k vám objedná, budou oba odměnění :-)

OSLOVTE NOVÝ SEGMENT

Zaměřte se na novou cílovou skupinu, např. muže anebo mládež. Nabídněte konkureční cenu na služby, které by si jinak museli zajišťovat jinde. Anebo ve vybraných dnech vymezte váš salon dětem – kromě toho, že si jejich vystresované maminky a tatínkové odpočinou vaší péčí, nakonec se i z dětí můžou stát zákazníci. Námitkou je asi to, že by děti neměli být v “doslechu” vašich pravidelných zákazníků. 

NABÍDNĚTE KLIENTOVI SOUVISEJÍCÍ SLUŽBY/PRODUKTY (UPSELLING, CROSS-SELLING)

Vaši stávající klienti můžou udělat hodně muziky za málo peněz.  Je už nemusíte přesvědčovat, už jsou vaši a měli byste to zužitkovat. Pokud jim nabídnete dodatečnou anebo alternativní službu s vyšší cenou, můžete realizovat na stávajícím klientovi vyšši marži, aniž by vás to stálo víc. Anebo nabídku rozšiřte o produkty, které si klient po ošetření může zakoupit.
Aby se vám tohle podařilo, je třeba mít připravé, co a jak jim budete prezentovat. Vaši klienti nechtěji poslouchat dlouhé proslovy, zatímco si k vám přišli odpočinout. Chtěji přijít, nechat se opečovat a být zase pryč. Takže jestli vaše nabídka bude dostatečně úderná, jasná a klienta zaujme, možná prodáte už během jeho návštěvy a opakovaně pak i v budoucnu. 

ROZŠIŘTE NABÍDKU SLUŽEB A PRODUKTŮ

Více vydělat si můžete také díky tomu, že budete neustále aktualizovat a revidovat současnou nabídku. Ať už pozvete jednou do měsíce do vašeho salonu například specialistku na 3D permanentní makeup obočí, vízážistku anebo dietoložku, je důležité přijít s něčím, co bude mít u vašich klientů ohlas. Věnujte přípravě čas, zanalyzujte si možnosti a ptejte se, co klienti preferují, než do toho vynaložíte dodatečné náklady. 

Příště se podíváme na podpůrné marketingové aktivity, které vás v očích klientů posunou dále.


+
Facebook

banner

Sociální sítě

instagram




SALON24.CZ



Oblíbené tagy

+