Jak zvýšit příjmy salonu – díl II.

16.06.2016 - Profi
jak_uspesne_podnikat_salony

HLEDEJTE UNIKÁTNÍ MARKETINGOVÉ PŘÍLEŽITOSTI

Natáčejte videa, foťte pravidelně svoji práci anebo pište příspěvky do zavedeného online magazínu / blogu. Anebo se spojte s partnery, kteří ani vlastně s vaším oborem nemusí mít nic společného. 

Hezkým příkladem je Tour de Petrská, komunita designových obchodů a návrhářů, krejčího, floristy anebo cukrářství. Jejich cílem je přiblížit čtvrť, ve které tvoří a přivést sem nové klienty. “Několikrát do roka se všichni domluvíme a zorganizujeme víkendovou akci kdy máme všichni otevřeno i mimo běžnou otevírací dobu. Zároveň každý z účastníků nabídne zákazníkům něco navíc - welcome drink, slevu, dárek k nákupu. Je to pěkná příležitost si v klidu popovídat a více poznat zákazníky. Ti mají zároveň možnost poznat osobně nás, kteří za značkou stojíme.“ Říká Lucia Jamrichová, která v Showroomu v Petrské ulici nabízí kabelky LUCIELA TASCHEN. 

NASLOUCHEJTE KLIENTŮM, CO CHTĚJÍ 

Spoléhejte vždy na zpětnou vazbu od klientů, co se týká na změny nebo rozříření nabídky. Ale jak od nich tu zpětnou vazbu získat? 

Můžete se jich zeptat napřímo, ale někteří se nemusí cítit komfortně. Navíc můžou říct něco milého, jenom aby vás potěšili. Abyste z nich dostali opravdu relevantní odpověď, bude dobré, když jim za to něco nabídnete. Co třeba uspořádat soutěž? Můžete jim položit otázku a odpovědi sbírat v boxu umístěném v salonu. Jako odměnu můžete nabídnout třeba něco navíc k ošetření anebo vzorky produktů. 

NAVYŠTE CENY 

Může se to jevit jako kontraproduktivní získat vice klientů navýšením ceny, ale ne tak úplně… Klienti, kteří rádi chodí do salonů, očekávají určitou úroveň luxusu, protože jinak by mohli taky chodit do salonů v rušných obchodních centrech. Takže můžete vyšší ceny nastavit z toho důvodu, že se chcete odlišit od konkurence s nízkými cenami a vytvořit exkluzivitu. 

Za této situace nezapomeňte opravdu poskytnout tak kvalitní službu, že jí bude odpovídat i cena, kterou klient platí. 

OBJEVTE MEZERU 

Ať už pracujete s přírodní kosmetikou, máte exkluzivitu na konkrétní značku anebo má váš salon zenový aspekt, najít to, čím se chcete odlišit může zásadně ovlivnit vaši pozici na trhu. 

Ideálně byste si měli udělat analýzu trhu, ještě předtím než otevřete. Podívejte se, jaké salony jsou ve vašem bezprostředním okolí a co nabízejí. Můžete odhalit nějaké mezery, které nepokrývají? Můžete jim konkurovat exkluzivní nabídkou anebo cenou? Opravdu si dejte práci s hledáním toho, co lidem chybí a pak na tom založte vaši výjimečnost. 

INVESTUJTE DO PERSONÁLU 

Vaši zaměstnanci jsou součástí vaší značky. Jsou těmi, kdo zákazníkům zprostředkovávají zážitek, prodávají vaše služby a produkty a stojí na nich tak úspěšnost vašeho podnikání. Takže je vaší zodpovědností do nich investovat, vzdělávat je a relevantně je odměňovat. Kromě spravedlivého ohodnocení je dobré nepodcenit ani flexibilní pracovní dobu. Zaměstnanci si zaslouží mít vyrovnaný životní styl a potřebují čas trávit se svými blízkými anebo se věnovat tomu, co je baví. 

BEST PRACTICE 

Abyste v kariéře beauty profesionála anebo v provozování salonu uspěli, je potřeba neustále vylepšovat to, co vás dělá unikátní. - ať už je to skvělý zákaznický servis, vynikající produkty anebo marketing. Vyhledávejte věci, které už tak dobře nefungují (zastaralý způsob objednávání, rozbité vybavení, neodpovídající klientská zóna), opravte je anebo odstraňte úplně. Vzdělávejte se, inspirujte se těmi kdo v oboru udávají krok a buďte otevřeni změně. Tak můžete i těm dlouholetým klientům nabídnout něco nového.


 
+
Facebook

marketing pro salony banner

Sociální sítě

instagram




SALON24.CZ

Oblíbené tagy

+