Jak hodnocení klientů pomáhá vašemu salonu

30.11.2017 - Profi
Fotolia_72191643_S

Dobré online hodnocení zákazníků je pro každého podnikatele prezentujícího se na webu a sociálních sítích nutností. 81 % dnešních zákazníků si dělá online průzkum, než začne utrácet své peníze. Pokud se jim žádné hodnocení vašeho salonu nepodaří najít, s velkou pravděpodobností k sobě tyto zákazníky nenalákáte. Umožnit zákazníkům hodnotit vás i váš salon může být stresující. Každý zákazník má možnost se vyjádřit a připojit svůj komentář. Ale žádný profesionál nemůže uspokojit všechny zákazníky. Takže se připravte na to,  že uvidíte i negativní hodnocení vedle těch pozitivních. I negativní hodnocení se může obrátit ve váš prospěch a všem ukázat, jak „pro-zákaznicky“ jste orientováni. Před negativní reklamou není třeba se schovávat. Abyste z vašich hodnocení vytěžili maximum, musíte ale nejdřív nějaká mít! Zde přinášíme několik tipů, jak je získat.

Vytvořte si vlastní profil

Lidé vás nemohou hodnotit, pokud váš salon není nikde zalistovaný. Snažte se vytvořit profil na všech možných webech, které se týkají vašeho podnikání. Snažte se aktualizovat Informace o vašem podnikání (telefonní číslo, adresa, otevírací doba, nabízené služby, ceny) a udržovat je konzistentní napříč všemi profily. Toto vám přinese ještě jednu velkou výhodu – Google bude zobrazovat váš salonu na horních příčkách ve vyhledávání, jelikož se zlepší vaše SEO. Příklad stránek, na kterých si můžete vytvořit profil je:

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Youtube
  • Seznam

Oborových stránek je nicméně více. Začnout můžete i na Salon24.cz 

Jak se zeptat?

Řekněme, že jste již odvedli těžkou práci a poskytujete výtečné služby zákazníkům a máte vybudovanou klientelu. Víte tedy, kdo z nich by vám poskytl nejlepší hodnocení. Mezi nejlepšími adepty jsou pravidelně se vracející klienti, zákazníci, co vás doporučili svým známým i ti, co vás sledují na Facebooku, Twitteru a Instagramu. I když vám to může být  zpočátku nepříjemné, jediné, co opravdu musíte udělat, je tyto  klienty o hodnocení požádat.
Spousta z nich si ráda vyčlení pár minut času, aby vám napsali hodnocení. Především, pokud jim to co nejvíce usnadníte. Rozhodně nečekejte týdny nebo měsíce po jejich návštěvě. Těžko si budou vzpomínat na podrobnosti jejich návštěvy. Pokud vás pochválí během návštěvy, zeptejte se jich, zda by jim nevadilo vám napsat hodnocení online. 
Pokud používáte Salon24.cz pro vaše rezervace a máte vyplněné emailové adresy u vašich klientů, tak stačí, abyste zákazníky odbavilI z online kalendáře, a systém jim za vás pošle děkovný email s odkazem na hodnocení. Takto se vyhnete anonymním hodnocením a máte zaručené, že pouze lidé, kteří u vás skutečně byli, vás budou hodnotit.
Rozhodně se ale neptejte zákazníků, aby vám zanechali „dobré“ hodnocení. To v lidech zanechá pocit, že jsou manipulovaní. 
Zeptejte se jich stručně, zda vám chtějí napsat hodnocení a zbytek nechte na nich.

Špatné hodnocení. Co teď?

Nevyhnutelně se vám stane, že obdržíte i špatná hodnocení. Nemusíte se toho obávat (Pokud nejsou všechna špatná, ale to je potom úplně jiný problém!). Naopak určitý počet horších hodnocení může zvýšit důvěru ve vaše podnikání ze tří důvodů:

1.    Lidé nedůvěřují perfektním hodnocením. Předpokládají, že za dokonalá hodnocení jste buď zaplatili, nebo jste ty negativní vymazali.

2.    Negativní hodnocení obsahující podrobnosti mohou poskytnout více informací než řada pozitivních. Častokrát, negativní komentář sám hodně vypoví o hodnotiteli a čtenáři mohou použít vlastní úsudek, zda je to znepokojuje. Například, když někdo hodnotí cukrárnu a napíše, že palačinky, které tam dostal, byly příliš tenké a málo sladké a že mu vůbec nechutnaly – tak přesně takto mám ráda palačinky já! Přestože hodnocení bylo negativní, tak jsem se dozvěděla cenné a pozitivní informace.

3.    Teď přichází vaše příležitost! Pokud budete číst a odpovídat na negativní hodnocení s rozmyslem, vyváženě, profesionálně a laskavě, tak to vypoví hodně o tom, jaký jste člověk, a pomůže to lidem vytvořit si úsudek, jakou péči u vás mohou očekávat. Poděkujte lidem, kteří vám nechají špatná hodnocení za jejich čas, stejně jako byste poděkovala za ta pozitivní a snažte se odpovědět na jejich znepokojení. Pokud to nelze, řekněte jim, že vás mrzí, že nebyli spokojení. Uznáním a respektováním jejich pocitů přispějete k vytvoření celkového pozitivního obrazu.

Dejte najevo, že klient je pro vás NO. 1

Existují způsoby, jak motivovat zákazníky k psaní hodnocení, ale to už se pohybujeme na tenkém ledě... Náhodným klientům můžete nabídnout něco zdarma, pokud vám napíší hodnocení.
Může to být velice efektivní způsob, ale zároveň snadno zneužitelný. Dejte si tedy pozor, že parametry, které nastavíte, jsou jasné. Neodměňujte pouze pozitivní hodnocení, odměna musí být udělená náhodně. Jinak se dostanete do oblasti podplácení. 
Ucelený profil pozitivních i negativních hodnocení, který můžete mít i na Salon24.,  má velký vliv na vaše podnikání. Je to způsob, jak zlepšíte svoji internetovou publicitu, získáte důvěru zákazníků už před jejich návštěvou a zjistíte zpětnou vazbu na vaše služby. Je to navíc skvělý nástroj na propagaci! Citujte nejlepší hodnocení na vašem webu anebo reklamních materiálech.

 

 

 


 
+
Facebook

marketing pro salony banner

Sociální sítě

instagram




SALON24.CZ

Oblíbené tagy

+