Salon měsíce: The Brows Salon
Kdo dnes nemá perfektní obočí, jako by nebyl. Správná úprava je totiž zásadní pro celkový look a ani nejlepší rtěnka nevyváží špatné obočí. To si myslely i sestry Martina a Danny, které založily The Brows Salon.
Martino, Váš kosmetický salon v Brně velmi úspěšně funguje a nyní otevíráte studio na nové adrese. Prozraďte, prosím, vaše úplné začátky? Čím vším se vlastně zabýváte?
Zabýváme se především úpravou obočí. To je naše hlavní specializace. Používáme různé druhy barev, různé techniky úpravy obočí. Obočí jen “netrháme”, ale snažíme se ho zákaznicím vytvarovat či pěstovat a poradit jim, jak se správně o obočí starat. Jako doplňkové služby pak nabízíme depilaci obličeje, mikromasáž očního okolí, barvení řas, relaxační ošetření pleti a chystáme se také na lifting řas.
Jako nejtěžší moment jsem zatím vnímala poslední týden před otevřením. Musela jsem doladit místo, různé smlouvy, provozní řády, nábytek, materiál, reklamu atd. A to všechno ze služební cesty ze zahraničí, která zrovna na to období vyšla. Já jsem dávala instrukce a sestra to na místě všechno dotahovala. Pak jsme nervózně čekaly na první reakce zákaznic, které byly velice příjemné a moc si jich vážíme. Nejdůležitější pro nás bylo a je, aby byly zákaznice spokojené a nadšené z „nového“ obočí. Taky, aby se u nás cítily příjemně, abychom jim dokázaly poradit, a aby se k nám rády vracely. Cílem pro nás je nejen splnit jejich očekávání, ale překonat ho. To, jak samotným výsledkem úpravy obočí, tak i servisem okolo.
Zaměřme se nyní na Salon24. Jak konkrétně fungoval kosmetický salon před pořízením této aplikace?
My se sestrou jsme od úplného začátku fungování věděly, že chceme mít objednávání online. Jednak kvůli tomu, že na telefonické objednávání není přes den příliš čas, když máte jednu zákaznici za druhou a také kvůli pohodlí zákazníků. Mohou se objednat kdykoliv, kdekoliv a především hned vidí volné termíny. Začínaly jsme tedy s volně dostupným rezervačním systémem.
Z jakých důvodů jste se tedy rozhodli přejít na Salon24?
Na Salon24 jsme přešly hned z několika důvodů. Nejprve mě zaujalo, že se jedná o rezervační system, který je vyvinutý v České rebublice a stojí za ním velmi sympatická dáma, která ho přijela osobně představit až k nám do salónu. Velmi vlídný, ochotný a celkově prozákaznický přístup nás donutil přemýšlet o změně. Dále, celý system je velice přehledný, moderní a jednoduchý pro zákazníky i pro provozovatele. Zároveň není jen rezervačním systémem, ale obsahuje i spoustu dalších služeb, jako přehled tržeb, zákazníků, profil salónu, atd. a ulehčuje nám tak práci. Znímit bych také chtěla velmi rychlou komunikaci a řešení situace v případě jakýchkoliv dotazů či problémů.
Bylo pro vás obtížné přejít na nový rezervační systém? Jak náročný byl přechod z toho původního „běžného“ způsobu?
Tradiční způsob objednávání jsme vůbec neměly, tak nás čekal přechod z jednoho rezervačního systému na druhý. Obtížné to ale nebylo vůbec. Stačilo si jen vytvořit profil salónu, nahrát do něj fotky loga a naší práce a vypsat nabízené služby a jejich ceny. Vše je jednoduché a intuitivní. Již vytvořené rezervace jsme pak přenesly přímo do nového systému. Stále mohou zákaznice i zavolat a domluvit se na termínu telefonicky. Jen jejich rezervaci nepíšeme do klasického diáře, ale rovnou ji dáme do online systému. Máme tak dokonalý přehled o tom, kdo k nám chodí, jak často a na jaké služby.
Můžete porovnat provoz před zavedením aplikace a po ní? Jaké výhody z užívání Salon24 vzešly?
Jako velkou výhodu pro salon vidím taky to, že systém objednaným zákaznicím sám automaticky odesílá email s potvrzením rezervace a den před návštěvou odesílá připomínací sms. Ubylo nám tedy těch, co na návštěvu zapomenou a nepřijdou. Baví nás také to, že přes den můžeme v klidu pracovat a jen na mobilu sledovat smsky s novými rezervacemi. Po návštěvě se pak odesílá děkovný email a zákazník má možnost zanechat na náš salón reference. To taky často dělají a tak máme na profilu našeho salónu již 100 hodnocení.
Online rezervaci si take chválí naše zákaznice. Nemusí čekat až jim zavoláme zpět a společně budeme několik minut hledat možný termín. Vytvoří si profil, kliknou na náš salón, zobrazí se jim volné termíny a službu si mohou hned rezervovat. Vše samozřejmě funguje i o víkendu, kdy nám spousta rezervací přichází.
Popiště nám jeden standardní proces využití Salon24 jak ze strany kosmetického salonu, tak ze strany zákazníka?
Rezervační systém Salon24 využíváme denně. Každý den se podíváme na rozvrh objednaných zákaznic. Vždy je u jména uvedena i služba, kterou si přeje. Pokud potřebuji na zákaznici kontakt, stačí kliknout na její jméno a zobrazí se nám všechny kontaktní údaje a návštěvy salónu. Po dokončení služby v systému zaznačíme, že zákaznice přišla a automaticky se jí odešle děkovný email. Nám se hodnota provedené služby přičte do měsíčních tržeb. Pokud potřebujeme volno nebo pauzu, vše lze do systému zadat.
Zákazníci také mohou systém využívat nepřetržitě. Stačí jim jen zobrazit si profil našeho salónu, kliknout na tlačítko “objednat se” a zobrazí se jim kalendář, kde hned vidí volné dny a hodiny pro možné objednání. Jakmile objednávku vytvoří, přijde jim potvrzovací sms a email. Stejně tak nám přijde informace a nově vytvořené rezervaci. Praktické je take propojení objednávání s Facebookem. Na Facebookovou stránku salóu lze umístit tlačítko “rezervovat” a po kliknutí jsou zákaznící hned přesměrováni na rezervační systém.
Já osobně si bez online rezervačního systému ani neumím fungování salónu představit:-)